Левківський ЗДО ”Золотий ключик”, Левків
Житомирська область, Житомирський район

Сторінка інструктура з фізкультури

ЯК ПРОВЕСТИ ГІМНАСТИКУ ВДОМА

«Фізичні вправи можуть замінити багато ліків,

але жодні ліки в світі не може замінити фізичні вправи» 

М.Мюссе

Головним завданням сім'ї була і буде турбота про дітей, їх благополуччя, щастя і особливо здоров'я . Саме в дитинстві закладається фундамент психічного здоров'я.

Чи достатньо міцним буде цей фундамент залежить від вас, батьки, від того, як ви будете виховувати дітей, які корисні звички вони придбають . Ключем до успіху в зміцненні здоров'я дітей є фізичне виховання.

Важливо прищеплювати дітям дошкільного віку смак до регулярних занять фізичною культурою , потреба в таких заняттях . Рух - це шлях не тільки до здоров'я , але і до розвитку інтелекту. Правильно організоване фізичне виховання сприяє розвитку у дітей логічного мислення , пам'яті , ініціативи , самостійності . Діти стають більш уважними , спостережливими і дисциплінованими . У них зміцнюється воля і виробляється характер. Фізичне виховання дитини - не проста справа. Для того щоб домогтися успіху , батькам треба багато знати і вміти.

Щоб свідомо займатися з дитиною фізкультурою , тобто щоб вміти виробити найбільш відповідні для нього вправи , посильну навантаження , правильно судити про його розвиток , необхідно знати всі особливості дитячого організму в дошкільному періоді і ті зміни , які відбуваються в ньому в міру того , як він дорослішає. Необхідно мати на увазі ще одну важливу обставину . Сучасне життя перенасичена нервовими перевантаженнями . Фізичні вправи - противагу , який допоможе вашим дітям протистояти стресовим ситуаціям .

Чим міцнішим здоров'ям ми озброїмо наших дітей , тим краще вони пристосуються до сучасного життя .

Одним з найважливіших засобів фізичного виховання є гімнастика , різні фізичні та гімнастичні вправи (біг , стрибки , повзання і т. д. , рухливі спортивні ігри , різні форми ручної праці.

 ЕЛІКСИР БАДЬОРОСТІ.

Ранкову гімнастику не даремно називають еліксиром бадьорості Сенс оздоровчої ранкової гімнастики в тому , що вона не тільки розвиває точність рухів , зміцнює опорно - руховий апарат , але і усуває млявість після сну , скутість рухів , підвищує настрій , підсилює кровообіг , підвищує опірність організму до захворювань.

ЯК ПРОВЕСТИ ГІМНАСТИКУ ВДОМА:

• Ранкова гімнастика проводиться в провітреному приміщенні, в полегшеному одязі;

• Зарядку починають ходьбою і легким бігом , закінчують ходьбою і дихальними вправами.

• Вправи виконуються з предметами і без них ;

• Підбирати вправи потрібно так , щоб вони виконувалися з різних вихідних положень (стоячи , сидячи , лежачи) і щоб чергувалася навантаження на різні групи м'язів ( плечового пояса , тулуба , ніг).

  

Дихальна гімнастика для діток потрібна для кращого розвитку легенів. Ці вправи дитина повинна виконувати вранці та серед дня. В літній час заняття краще проводити на повітрі. Їх також використовують після ранкової гімнастики та після гімнастики пробудження, для встановлення дихання.

Трубач

Сидячи, кисті рук затиснути в трубочку, підняти догори. Повільно видихаючи, голосно промовляти „п-ф-ф-ф”. Повторити 4-5 разів.

Півень

Стати прямо, ноги нарізно, руки опустити. Підняти руки в сторони, а потім плескати ними по стегнах. Видихаючи, промовляти „Ку-ку-рі-ку”. Повторити 5-6 разів.

Летить м’яч

Стоячи, руки з м’ячем підняті вгору. Кинути м’яч від грудей вперед. Промовляти видихаючи „у-х-х-х-х”. Повторити 5-6 разів.

Гуси летять

Повільна ходьба упродовж 1-2 хвилин. Піднімати руки в сторони – вдих, руки вниз – видих, промовляти „г-у-у-у-у”.

 

«Фізичний розвиток дітей в закладах дошкільної освіти»

         Умовами цілісного розвитку дитини є використання в дошкільних навчальних закладах здоров’язбережувальних та здоров’яформувальних технологій, які реалізуються комплексно через створення безпечного розвивального середовища, екологічно сприятливого життєвого простору, повноцінного медичного обслуговування, харчування, оптимізації рухового режиму, системного підходу до формування у дітей ціннісного ставлення до власного здоров’я і мотивації щодо здорового способу життя, дотримання гармонійних, доброзичливих взаємин між педагогом та вихованцями, самими дітьми.

 

До фізкультурно-оздоровчої роботи можна віднести такі форми: ранкова гімнастика, гімнастика після денного сну, фізкультурні хвилинки, паузи, загартувальні процедури.

        Рухову активність у повсякденному житті забезпечують рухливі ігри, фізичні вправи на прогулянках, походи за межі дошкільного закладу (дитячий туризм), фізкультурні свята і розваги, самостійна рухова діяльність, дні та тижні здоров’я, індивідуальна робота з фізичного виховання.

Заняття з фізичної культури розглядаються як цілеспрямована та унормована форма організованої навчально-пізнавальної діяльності, що має на меті оптимізацію рухового режиму, формування та закріплення рухових умінь і навичок, розвиток фізичних якостей, надання дітям спеціальних знань з фізичної культури.

 

Фізкультурно-оздоровча робота

Ранкова гімнастика – обов’язкова складова організації життєдіяльності дітей у дошкільному навчальному закладі. Вона сприяє поглибленню дихання, посиленню кровообігу, обміну речовин, розвитку різних груп м’язів, правильній поставі, розгальмовуванню нервової системи після сну, викликає позитивні емоції.
Головна вимога до гімнастики у літній період – проведення її на свіжому повітрі, а взимку – у добре провітреному приміщенні. Для підвищення опірності організму до несприятливих кліматичних умов одяг під час виконання вправ має бути легким.

 

Добір вправ у комплексі визначається з урахуванням можливостей і стану здоров’я дітей певного віку, а також їхніх індивідуальних особливостей. Вправи повинні бути прості та доступні для виконання, доцільно включати біг, ходьбу, стрибки, інші вправи для різних груп м’язів. Тривалість ранкової гімнастики: для дітей раннього віку – 4-5 хв., молодшого дошкільного віку - від 6 до 9 хв., старшого – 8-12 хв. Комплекси ранкової гімнастики розучуються на заняттях з фізичної культури, діють 2 тижні з ускладненням на другому. Протягом року вже знайомі комплекси періодично повторюються, збільшується навантаження за рахунок урізноманітнення вправ, підвищення інтенсивності виконання.

Гімнастика після денного сну проводиться після поступового підйому дітей у спальній, групових кімнатах або залі. Комплекс такої гімнастики включає загальнорозвивальні вправи на різні м’язові групи із зміною вихідних положень та спеціальні вправи для формування стопи і постави. Тривалість від 6 до 9 хвилин залежно від віку дітей.

Фізкультурні паузи (динамічні перерви) проводяться в перерві між малорухливими видами діяльності та організованими заняттями з метою зняття втомлюваності дітей через використання нескладних рухливих вправ. Їх тривалість – 5-10 хв.

Фізкультурні хвилинки – проводяться під час організованих занять у вигляді короткотривалих комплексів фізичних вправ, що дає можливість зменшити втомлюваність дітей і відновити їхню працездатність для подальшої успішної роботи. До комплексів фізкультурних хвилинок входять 3-4 вправи, кожна з яких повторюється 4-6 разів. Їх тривалість 1-2 хвилин.

 

 

Загартувальні процедури – система заходів, спрямованих на підвищення опірності організму дітей, розвитку у них здатності швидко й без шкоди для здоров’я пристосовуватися до змінних умов навколишнього середовища.

У дошкільних навчальних закладах застосовуються два види загартувальних заходів: повсякденні та спеціальні.

До повсякденних належать: відповідний температурний режим, застосування широкої аерації, використання прохолодної води для миття рук, обличчя, полоскання рота, горла.

Спеціальні загартувальні процедури – повітряні й сонячні ванни, різноманітні водні процедури (наприклад: сухе та вологе обтирання тіла махровою рукавичкою, обливання ніг, тіла), сон при відкритих фрамугах тощо. При використанні водних процедур температура води поступово знижується відповідно до встановлених норм.

 

Проводяться й інші загартувальні (ходьба босоніж по росяній траві, глині, камінцях, вологому піску тощо) та спеціальні лікувально-профілактичні процедури (фітотерапія, ароматерапія, лікувальна фізкультура, масаж, фізіотерапевтичні процедури тощо), які включаються до системи оздоровлення за призначенням лікаря та згодою батьків з урахуванням індивідуальних показників стану здоров’я і самопочуття діте

 

Логін: *

Пароль: *